فکر می کنید علت آن چیست؟ همانطور که در مطلب تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ بیان شد، مشکی یک رنگ پرانرژی و نماد قدرت است. همچنین رنگ های سردی همچون آبی (و بخصوص آبی پررنگ) نماد قابل اعتماد بودن می باشد. حال اگر به طراحی کارت ویزیت و بنر تبلیغاتی شرکت های تولید لباس زنانه و همچنین پوشاک و لوازم کودکان توجه کنید، می بینید که رنگ های گرمی همچون قرمز، صورتی و بنفش مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت لوازم بهداشتی و پزشکی نیز رنگ سفید معمولاً رنگ غالب است چرا که این رنگ نماد پاکیزگی و طراوت بخشی است.
حتما بخوانیددر طراحی کارت ویزیت چه مواردی باید رعایت شوند؟
عوامل دیگر در طراحی کارت ویزیت با توجه به نوع کسب و کار
به جز رنگها، عوامل دیگری همچون تناسب تصاویر و عکسها و همچنین متون و فونت مناسب طراحی کارت ویزیت نیز باید با توجه به نوع کسب و کار باشد. مثلاً برای شرکت های تولیدی می توان دو یا سه عکس را بصورت فشرده در طراحی کارت ویزیت استفاده نمود. یا مثلاً برای شرکت های ساختمانی می توان از عکس بناهای جذاب بهره برد. برای آشنایی بیشتر با نحوه به کارگیری عکس در طراحی کارت ویزیت می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.